Load gif
MENU SLUITEN
  • Portfolio
  • Over Samantha
  • Contact

Sammthings

Air Theme Sammthings
  • Portfolio
  • Over Samantha
  • Contact
  • LinkedIn
  • Instagram

Terug naar portfolio


Inhoud: Concept, Behaviour design
Skills: Concept, Onderzoek, Interviews, Visual Design, Prototype


Behaviour
Design

What's Inside

What’s Inside is een concept die bestaat uit een kamer, waar CMD Amsterdam studenten overprikkeling tegen kunnen gaan. In combinatie met de ontworpen app kan er een tijdslot worden geboek om information overload tegen te gaan.


Doel

Uitzoeken wat voor negatief gedrag CMD studenten vertonen en een digitale oplossing bedenken om dit gedrag te veranderen.


Hoofdvraag

Hoe kan ik door middel van een interactief product, zorgen dat CMD Amsterdam studenten op momenten van information overload hun hersen de tijd geven om de informatie te verwerken?


Doelgroep

CMD Amsterdam studenten


Concept

Het oorspronkelijke concept was om vervelen "sexy" te maken onder CMD studenten, omdat er door mijn onderzoek naar boven kwam dat information overload creative blokkades als gevolg heeft. Door je te vervelen creeër je rust en ruimte in je hoofd.

Om studenten te helpen met information overload heb ik What's Inside bedacht. Het is een ruimte op de locatie van CMD Amsterdam waar studenten zich kunnen terug trekken.

De kamer is huizelijk ingericht en elke dag is er een nieuwe dagelijkse opdracht die de studenten uitkunnen voeren. Via de app kiezen ze een tijdslot en kunnen ze naar de kamer. De studenten kunnen er ook met max 2 mensen per slot in de kamer en je betreed de kamer met je studentenpas.


Opdrachtgever

Hogeschool van Amsterdam


Tools

Sketch en principle


Documentatie

Product Biografie van Whats's Inside

Een mobiel met een ontwerp erop
Kamer Ontwerp
Huisstijl van kamer en app
Flow van de kamer
Schermen van de app van de kamer
Sammthings
  • LinkedIn
  • Instagram